sobota, 11 czerwca 2016

5 sposobów na Zero Waste

Dzisiaj chcę Wam pokazać w pięciu prostych krokach że ekologiczne życie to tak na prawdę łatwe wybory. Często spotykam się z pytaniem jak ...

Dzisiaj chcę Wam pokazać w pięciu prostych krokach że ekologiczne życie to tak na prawdę łatwe wybory. Często spotykam się z pytaniem jak ja to robię i czy życie w duchu zero waste zajmuje mi dużo czasu. Spieszę odpowiedzieć bo też cenię swój czas - nie, nie zajmuje mi to więcej czasu. A wręcz przeciwnie, skoro mam mniej rzeczy i mniej nieprzemyślanych zakupów wpuszczam przez próg - nie mam zmartwień co z tym całym przybytkiem później zrobić :)

Oto 5 moich kroków do bycia bardziej zero waste już dziś :

1 Zabieram na zakupy swoją torbę : płócienną/materiałową/ulubioną. Jeśli ograniczysz lub wyeliminujesz torby plastikowe w Twoim domu, poczujesz się jak aktywistka ekologiczna :) Wiem co mówię i pamiętam te emocje kiedy po raz pierwszy powiedziałam Pani kasjerce dziękuje nie chcę plastikowych reklamówek, bo mam swoje torby. I wiesz co ? Wywiązała się fajna dyskusja że ona też ma już dość tych plastikowych reklamówek. Pewnie zastanawiasz się czy to ma sens. Jedna osoba, kilka reklamówek, co za różnica.. TAK, to ma sens. I działa jak efekt motyla. Spróbuj przez kilka dni, przez jeden dzień. I daj mi znać.

2. W restauracji dziękuje za plastikowe słomki. Podejrzewam że tak jak ja kiedyś nie zastanawiałaś się jak te słomki są robione i co się z nimi później dzieje. I czy my ich w ogóle potrzebujemy. Wiesz że picie przez słomki rozwija zmarszczki wokół ust ? To co, przekonałam Cię ?


3.Oszczędzam wodę. Te dwa słowa wystarczą. I to możesz zrobić w każdym momencie. Zyska na tym Twój portfel i środowisko.

4. Pożegnałam plastikowe butelki i wymieniłam je na termos z kubeczkiem który jest ze mną wszędzie. Piję dużo wody i mieszanek ziołowych przez cały dzień, więc mam go stale ze sobą. Czy to w pracy, czy na spacerze w górach czy podczas zajęć z masażu. Teraz moja ulubiona woda to ta z arbuzem i listkami mięty. Jeżeli możesz zastąp plastikowe jednorazowe butelki jakąś alternatywą. Może filtr do wody będzie rozwiązaniem dla Ciebie. Na prawdę dużo satysfakcji daje myśl o liczbie plastikowych butelek których NIE kupiłam od stycznia :)


5. Wychodzę. Do lasu, do parku, na spacer z psem. Po co ? Żeby być w kontakcie z naturą, żeby się wyciszyć po całotygodniowym biegu. Nic mnie tak nie uspokaja jak ćwierkanie ptaków i dźwięk rzeki w oddali. Doświadczanie a nie posiadanie to też jedna z zasad zero waste. Choć i bez określania idei, lubię popatrzeć jak następują po sobie pory roku. Mamy to szczęście że mieszkamy w kraju gdzie co trzy miesiące zmienia się scenografia za oknem :) Wykorzystaj to ! Załóż buty i idź doładuj baterie. A potem się pochwal jak Ci poszło.

Ok a teraz KONKURS z okazji #100 LIKE na Facebook'u
Nie spodziewałam się tak szybkiego zainteresowania tematyką bloga. To mnie tylko cieszy i właśnie z tej radości postanowiłam podzielić się z Wami kosmetykami.

NAGRODY

I Zestaw dwóch mydełek od Ministerstwa Dobrego Mydła - Orkisz i Marchewka
II Zestaw dwóch profesjonalnych podkładów Giordani Gold Mineral Therapy Foundation  ( odcienie Porcelain oraz Light Ivory )
III Zestaw dwóch profesjonalnych podkładów Giordani Gold Age Defying Foundation ( odcienie Porcelain oraz Light Ivory )
IV Profesjonalny podkład Giordani Gold Mineral Therapy Foundation ( odcień Porcelain )

ZASADY


1. Pod postem konkursowym na Fan Page'u odpowiedz na pytanie : Co daje Ci radość ?
Cztery najbardziej kreatywne odpowiedzi zostaną nagrodzone. Każda osoba może zamieścić tylko jeden komentarz.
2. Konkurs jest przeznaczony dla fanów  Fan Page Łodyżka. 
2. Konkurs trwa od 11.06.2016-11.07.2016 do północy.

Powodzenia!


REGULAMIN:
1. Organizatorami niniejszego konkursu jest właścicielka bloga Łodyżka o adresie:
  http://lodyzka.blogspot.com/ - adres fanpage'a na FB:  https://www.facebook.com/lodyzka/
2. Konkurs zwany również "rozdaniem" przeprowadzany jest na zasadach określonych niniejszym regulaminem i przepisami obowiązującego w Polsce prawa.

3. Konkurs przeznaczony jest dla Fanów Fan Page'a Łodyżka (przez Fanów rozumie się osoby, które polubiły strony), zamieszkałych na terenie Polski. Nagrody nie będą wysyłane poza granice kraju, a laureatom nie przysługuje prawo wymiany nagród na ich równowartość pieniężną.
5. Konkurs polega na udzieleniu w komentarzu krótkiej odpowiedzi na pytanie: "Co Ci daje radość ?". Odpowiedź należy dodać w komentarzu do niniejszego posta (czyli do zdjęcia konkursowego).
6. Organizatorzy i Sponsorzy rozdania zastrzegają sobie prawo do wybrania zwycięzców konkursu w dowolny sposób i według własnego uznania. Organizatorzy zastrzegają sobie przy tym prawo wyboru dodatkowego laureata (bądź laureatów) i obdarowania go (ich) dowolną nagrodą pocieszenia w ramach wyróżnienia.
7. Organizatorzy skontaktują się z laureatami drogą mailową na Facebooku. Po podaniu Organizatorom przez Zwycięzców ich danych adresowych nagrody zostaną wysłane listownie - przesyłka polecona ekonomiczna nadana Pocztą Polską.
8. Zgłoszenia do rozdania są przyjmowane od 11 czerwca 2016 r. do 11 lipca 2016 roku do godz. 23.59. Zgłoszenia dodane po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
9. Nagrody:

- Nagroda nr 1: Zestaw dwóch mydełek od Ministerstwa Dobrego Mydła ( marchewka i orkisz )
- Nagroda nr 2: Zestaw dwóch profesjonalnych podkładów Giordani Gold Mineral Therapy Foundation  ( odcienie Porcelain oraz Light Ivory )
- Nagroda nr 3:  Zestaw dwóch profesjonalnych podkładów Giordani Gold Age Defying Foundation ( odcienie Porcelain oraz Light Ivory )
- Nagroda nr 4: Profesjonalny podkład Giordani Gold Mineral Therapy Foundation ( odcień Porcelain )
10. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w ciągu 3 dni od zakończenia konkursu.
11. Zamieszczając komentarz zawierający zgłoszenie do rozdania, uczestnik wyraża zgodę na akceptację niniejszego regulaminu oraz na przetwarzanie swoich danych osobowych, zdjęcia profilowego i adresu mailowego na potrzeby niniejszego konkursu zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych (Dz.U.Nr 133 pozycja 883).
12. Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu Ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych (Dz.U. z 2004 roku Nr 4 poz. 27 z późniejszymi zmianami).
13. Konkurs nie jest administrowany ani sponsorowany przez serwis Facebook. Serwis Facebook.com udostępnia wyłącznie infrastrukturę, dzięki której możliwa jest organizacja konkursu. Facebook NIE sponsoruje i NIE uczestniczy w organizacji konkursu, a tym samym NIE ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek działania Organizatora i konsekwencje wynikające z przeprowadzenia konkursu na łamach serwisu.
14. Organizator rozdania zastrzegają sobie prawdo do wprowadzania poprawek w regulaminie również w trakcie trwania konkursu.







You Might Also Like

42 komentarze

  1. Staram się zawsze pamiętać o zabieraniu swojej torby, a jeśli już zdarzy mi się zapomnieć, to potem przechowuję reklamówki i zużywam jako dodatkowe worki na śmieci albo do owijania przed kurzem. Podobnie rzecz się ma z wodą w plastikowych butelkach, one też służą mi na kilka razy, a odkąd kupiłam sobie termokubek, to już prawie ich nie widuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nihil Novi nawet nie wiesz jak takie wieści mnie cieszą :) Termokubek super rozwiązanie !

      Usuń
  2. Swoją torbę na zakupy niemal zawsze noszę przy sobie, mam taką przerabianą ze starej koszuli (nawet to się u mnie nie zmarnuje ;). Do tego oszczędzanie wody, prądu weszło mi już w nawyk.

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę, nawet nie zdawałam sobie sprawy jak eko jestem :D Wszystkie punkty stosuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Far Minka a widzisz :) Czasem sami sobie nie zdajemy sprawy że jesteśmy po tej zielonej stronie. Cieszę się że do mnie zajrzałaś :)

      Usuń
  4. Z tymi torbami robie tak juz od kilku lat. Nie znoszę plastikowych toreb, a jeszcze bardziej denerwował mnie pełen kosz na śmieci po zakupach, bo tyle wlasnie zajmowały miejsca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula nawet nie wiesz jak się cieszę jak czytam takie komentarze :) Raz że plastikowe torby to właśnie śmieci, a dwa jedna taka niby niewinna reklamówka rozkłada się sto lat.

      Usuń
  5. No i super, niby nic a takimi działaniami wspieramy naturę ;) Super!
    www.kusterkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wodę oszczędzamy, ze słomek nie pijemy (no dobra moja córa czasami, ale wybaczmy jej, bo ma niecałe 3 latka i nie ogarnia czasem dużych szklanek w restauracji ;)), ze swoją torbą chodzę na zakupy i do lasu też się często wybieramy... Jeszcze tylko rozstać się z butelkami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, 3 letniej córce można wybaczyć poza tym przejmie Wasze nawyki jak podrośnie. Do zobaczenia na szlaku w takim razie :)

      Usuń
  7. Podzielam 4 z 5 przedstawionych przez Ciebie kroków! :) Niestety nie pożegnałam jeszcze plastikowych butelek po wodzie mineralnej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje się że one są największą zmorą dla osób dbających o środowisko. Na szczęście nie z takimi zmorami sobie radziliśmy, wierzę że damy radę i plastikowym butelkom !:)

      Usuń
  8. Ja też jakiś czas temu już zaczęłam nosić ze sobą płócienną torbę i służy mi do wielu celów. I zawsze mam ją przy sobie. No... prawie zawsze. Jak już nie mam to plastikowe worki służą mi na przykład jako worki na śmieci, staram się je jakoś zużywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta to fajnie że wykorzystujesz to co już masz, to też ważny krok a co najważniejsze masz świadomość problemu i nie rzucasz reklamówki za lewe ramię na szczęście :) Super !

      Usuń
  9. Staram się robić to samo co Ty :) Własna torba na zakupy, płócienna, to must have w mojej torebce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę że nie tylko przecieramy szlaki ale i wyznaczamy trendy Iza ;)

      Usuń
  10. Nie do wszystkich zasad się stosuję, ale własna torba na zakupy to mój must have. Mam w domu kilka płóciennych :)
    Podobnie z oszczędzaniem wody. Mój M się od lat dziwi, że zakręcam kran gdy myję zęby ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka, jak się mocno dziwię jak ktoś jej nie zakręca. Wiem że szum wody jest kojący. Wiesz co ? Są takie aplikacje, może warto je puszczać w trakcie mycia zębów co myślisz ?:)

      Usuń
    2. To może być niezły pomysł ;) Tym bardziej, że M ma objawy przyrośnięcia do telefonu i uzależnienia od aplikacji ;)

      Usuń
  11. Ja to obowiązkowo że swoją torba inaczej z domu nie wychodzę hehe��

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zabieram swoją szmacianą torbę na zakupy, a jak zapomnę to strasznie jestem na siebie zła.

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje pierwsze przykazanie zakupów - płócienna torba! Jest idealna, noszę ją również czasem na uczelnię :)
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten termos z kubeczkiem to faktycznie fajna sprawa, będę musiała w taki zainwestować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anita i dzięki takiemu prostemu trikowi masz zawsze swój ulubiony napój czy sok przy sobie. Przydatne i proste.

      Usuń
  15. Podoba
    Mi sie mina pan kiedy mówię ze mam.swoje torby:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Odkąd pamiętam w mojej rodzinie zbierało się i wykorzystywało wszystkie torebki na prezenty. Ja poszłam o kroczek dalej i mam osobną szafkę również na wszystkie kokardki, wstążki i niezniszczone papiery oraz folie, które wielokrotnie już przydały mi się do wyczarowania opakowania na prezent, zwłaszcza taki o nieregularnych kształtach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja piję mnóstwo wody. Ciągłe jej uzupełnianie w bidonie to udręka...

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny blog bede zagladac :) ja wychowalam sie blisko natury, mozna rzec ze las byl moim drugim domem :D a zycie rzucilo mnie w centrum miasta, no ale jakos sobie trzeba radzic, sa parki i balkon zrobilam :) bede tu zagladac po inspiracje! jestem takze zwolenniczka zero waste, wszystkie wskazowki stosuje poza ta z termosem, ale musze to zmienic, bo rzeczywiscie za duzo tych butelek plastikowych sie wyrzuca. pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Camille, witaj i czuj się jak u siebie !:) Jak to miło wiedzieć że są podobne kobiety myślące ekologicznie, zdrowo i po prostu zielono :) Dla mnie udręką z perspektywy czasu było kupowanie butelek plastikowych. Raz że to śmieć dwa niezdrowo jest pić z plastiku. Na szczęście mamy masę alternatyw. Zobacz, kiedyś nasi Rodzice nie mieli do dostępu do butelek plastikowych w każdym rozmiarze a nie groziło im odwodnienie :)

      Usuń
  19. Plastikowe torebki powinny być zakazane!

    OdpowiedzUsuń
  20. Materiałowe torby u mnie już od dawna, tak jak i kontakt z naturą :) reszta leży :( ale bardzo podoba mi się konkurs i takie pytanie - proste a konkretne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agnieszka :) Fajnie że też nie używasz plastikowych torebek !

      Usuń
  21. muszę szczerze przyznać, ze gdyby było wiecej takich osbób jak ty, świat byłby napewno lepszy, a nie tak toskyczny, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza każdy z nas ma wpływ na to jak żyjemy, dzięki za dobre słowo. Myślę że jak każdy dołoży swoją cegiełkę to będzie nam się żyło lepiej razem :)!

      Usuń
  22. Kupuję każdą z wymienionych przez Ciebie metod. Jestem jak najbardziej za. Jedno tylko, co mnie troszkę razi, to angielska nazwa tej filozofii :) Ale to naprawdę drobiazg. Liczy się to, co robimy dla środowiska.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo przydatny i ciekawie napisany artykuł. Warto zwiększać świadomość ekologiczną ludzi. Tylko w ten sposób ograniczymy produkcję śmieci.
    https://niupak.eu/

    OdpowiedzUsuń

Zamów powiadomienia o nowych postach !